Rabu, 10 Februari 2016

Karangan- Autobiografi

Saya mempunyai basikal berjenama "Vintage Le Run".Basikal itu hadiah daripada ayah sempena hari lahir saya yang kesembilan.Kata ayah, harga basikal itu RM300.

Saya amat sayang akan basikal saya itu.Pada waktu petang, saya menggunakan basikal itu ketika bermain di halaman rumah.Kadang-kadang tubuh saya berpeluh apabila kerap mengayuh basikal berwarna kuning itu.

Kadang-kadang adik saya, Ammar meminjam basikal tersebut.Saya bertolak ansur dengan membenarkan adik saya menggunakannya, tetapi memintanya berhati-hati ketika mengayuh.Selepas digunakan, basikal itu akan saya letak di dalam garaj rumah.

Sudah dua kali tayar basikal saya pancit kerana terlanggar benda tajam.Ayah menghantar basikal itu ke kedai untuk dibaiki.Ayah selalu berpesan agar saya cermat menggunakan basikal agar boleh digunakan dalam tempoh yang lama.

Sekali-sekala saya dan ayah berbasikal mengelilingi taman perumahan.Sambil mengayuh, saya dapat melihat persekitaran taman perumahan yang bersih dan cantik.Walaupun terasa letih, tetapi saya berasa puas.

Saya akan memastikan basikal saya sentiasa dalam keadaan baik.Oleh hal demikian, saya sentiasa menjaga basikal saya.Saya berharap agar suatu hari nanti saya akan memiliki basikal yang lebih besar.


--------------------------------------------------------TAMAT-------------------------------------------------------


FACEBOOK: akmal syahmi badrul hisham

INSTAGRAM;akmalsyahmo

TWITTER:akmalsyahmi7

Tiada ulasan:

Catat Ulasan