Ahad, 7 Februari 2016

Karangan UPSR- Sambutan Hari Lahirku Yang Kesepuluh.

     Setiap 22 Julai, bermakna usia saya bertambah lagi setahun.Saya tidak pernah menyambut hari lahir besar-besaran.Biasanya pada hari tersebut ayah dan ibu hanya akan membeli kek dan hadiah.

     Pada tahun ini ayah mahu mengadakan sambutan hari lahir yang agak besar sedikit.Lalu, saya mengedarkan kad jemputan kepada rakan-rakan semiggu sebelum tarikh tersebut.Ayah dan ibu juga mengudang sepupu saya.

     Pada hari sabtu jam 3.00 petang, rakan-rakan mula tiba di rumah saya.Apabila sudah ramai datang, saya memulakan majlis dengan meniup lilin dan memotong kek.Rakan-rakan menyanyikan lagu "SELAMAT PANJANG UMUR".

     Ayah kemudiannya, menyampaikan ucapan dan mengharapkan saya rajin belajar dan menjadi anak yang baik.Saya hanya menganguk mendengar kata-kata itu.Selepas itu, rakan- rakan menghulurkan buah tangan yang dibawa dari rumah.

     Bagi mengisi masa yang terluang, berbagai-bagai acara telah diadakan.Rakan-rakan tidak melepaskan peluang mengambil bahagian dalam acara rebut kerusi,teka-teki, dan meniup belon. Mereka yang memenangi acara yang dipertandingkan akan diberikan hadiah.

     Acara berakhir pada pukul 6.00 petang. Suasana amat meriah sepanjang acara dijalankan.Saya amat gembira kerana acara yang ayah dan ibu uruskan berjalan dengan baik.Sebagai balasan, saya berjanji kepada mereka akan belajar bersungguh.

7 ulasan: