Sabtu, 23 Ogos 2014

Contoh Karangan UPSR Laporan


Laporan Lawatan ke Muzium Negeri Perak

     Pada 20 Jun yang lalu, bersamaan hari Ahad, Persatuan Kajian Tempatan Sekolah Kebangsaan Mukim Lima, Ipoh telah mengadakan lawatan sambil belajar ke Muzium Negeri Perak. Lawatan yang disertai oleh 40 orang murid itu diiringi oleh empat orang guru pengiring.

     Rombongan kami sampai di pekarangan muzium pada kira-kira jam 10.00 pagi iaitu setelah satu jam perjalanan. Seorang wakil dari muzium telah menyampaikan sedikit taklimat berkenaan muzium tersebut. Pada mulanya, kami telah dipertontonkan dengan tayangan Sejarah Negeri Perak. Kami diberi penerangan tentang sejarah negeri Perak.

     Selepas mengetahui serba-sedikit tentang negeri Perak, kami dibawa pula ke galeri sejarah. Di situ, kami berkesempatan melihat barang-barang sejarah. Pelbagai barang dipamerkan, antaranya ialah senjata zaman dahulu, pakaian, peralatan memasak dan pelbagai lagi barang kegunaan zaman dahulu.

     Tepat jam 2.00 petang, rombongan kami telah berada di dalam perut bas untuk lawatan seterusnya. Lawatan kami berakhir dengan kegembiraan dan berharap tujuan lawatan untuk memberi kesedaran sejarah kepada pelajar tercapai.

Disediakan oleh,

26 JUN 2002.
   
(NIRMALA NAINA)
Setiausaha,
Persatuan Kajian Tempatan,
Sekolah Kebangsaan Mukim Lima.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan